Verslag: restant van de gestaakte wedstrijd VV Pernis 1 - PPSC 1

3195GM
PERNIS ROTTERDAM
tel. 010-4166701

Vandaag het vervolg van de gestaakte wedstrijd van 9 april i.v.m een zware blessure van Jerry Lopes speler van PPSC

Opstelling: Marvin Nootenboom; Sem Solbrig; Brett den Uijl; Nick de Bruin;  Vincent van der Horst; Joey vd Zouwen; Devin van Mastrigt; Zidane Lo Kioeng Shioe; Wessel Eldering; Niels vd Horst; Mikey Witte

Wissels: Milan Goudswaard; Bradley Herkenraad; Givano Soukotta; Collin Holkamp; Mike Gijzen; Bradley Nederpel en Marvin Fernandez Iglesias

Vandaag, met wederom dank aan onze balsponsor KETTING FINANCIEEL ADVIES, het vervolg van de wedstrijd te starten tot aan de rust met  nog18 minuten restant en
met als tussenstand 0-1.

De 2 teams beginnen met enorm veel inzet aan het restant maar dit leidt in het 1e gedeelte vnl. tot heel veel onnauwkeurigheden en balverlies met PPSC als de iets beter voetballende ploeg met wel veel dreiging voorin maar de grootste kans is voor Pernis waar Zidane het overzicht blijft houden nadat de keeper uit de goal is en hij Mikey aan speelt met alleen een aantal verdedigers nog voor zich maar Mike heeft teveel tijd nodig om tot een schot te komen en de bal wordt uiteindelijk geblokt door een verdediger van PPSC

Verder zijn er wat mogelijkheden voor PPSC die door Marvin worden verhinderd, rust blijft 0-1.

In de 2e helft een vergelijkbaar beeld met een dreigend PPSC en een op een uitval loerend Pernis.
Uit een corner van Milan kopt Vincent de 1-1 binnen en zou het dan toch gaan gebeuren dat we weer eens een overwinning uit het vuur gaan slepen.

Na de 1-1 draait de wedstrijd echter grotendeels naar PPSC en die komen steeds dreigender in de zestien van Pernis maar weigeren de trekker over te halen of er zit steeds een been van een Pernisser tussen en Marvin moet ook een aantal keren handelend optreden.

Het wordt nog moeilijker nadat Niels binnen een aantal minuten tegen 2 onnodige gele kaarten oploopt en we met 10 man verder moeten de laatste 25 minuten.

Als kort daarna ook Sem nog via een ongelukkige botsing in de zestien een strafschop veroorzaakt en PPSC koelbloedig de 1-2 binnen schiet weet iedereen dat het weer een moeilijk verhaal wordt.

Helaas geeft de scheidsrechter even later aan de andere kant van het veld voor een vergelijkbare overtreding geen strafschop aan Pernis.

We blijven met veel moeite in de wedstrijd hangen tot in de slotseconde PPSC nog naar de eindstand 1-3 countert.

In de 2e helft worden nog gewisseld Givano voor Joey ; Milan voor Wessel ; Bradley Herkenraad voor Sem en Bradley Nederpel komt in het veld voor Zidane.

Zaterdag de thuiswedstrijd tegen kampioenskandidaat 1 Victoria 04 om 14:30 uur.