Verslag VV Pernis 1 - HWD 1

3195GM
PERNIS ROTTERDAM
tel. 010-2361861

Opstelling: Marvin Iglesias ; Wessel Eldering; Nick de Bruin; Milan Goudzwaard; Niels van der Horst; ; Bradley Herkenraad; Makavellie Rodriguez; Devin van Mastrigt; Vincent vd Horst; Erik Hout; Damian de Jong.

Wissels: Walter van Bodegraven ; Delano Vermeer ; Givano Soukotta; Collin Holkamp; Riskel Lo-Kioeng Shioe; Brett den Uijl

Balsponsor: Grando Keukens & Bad

Daarnaast is vandaag namens de KNVB aanwezig dhr. vd Meijde die namens de KNVB de vv Pernis nog een presentje overhandigt, waarvoor dank namens de vereniging aan de KNVB wordt uitgesproken.

De beker moet dit seizoen blijkbaar helemaal leeg waarin we al alle zeilen moeten bijzetten voor handhaving missen we vandaag bij aanvang maar liefst 7 spelers door de 4e Corona Golf , blessures en een schorsing t.w.:

Marvin Nooteboom; Brett den Uijl; Sem Solbrig; Zidane Lo- Kioeng Shioe ; Mikey Witte  Iskander Ketting ; Joey vd Zouwen

We hebben het sowieso al moeilijk , hebben echt iedereen en ook fit nodig en zeker  voor de heuse kelderkraker vandaag tegen HWD is dit in ieder geval een bijkomende handicap.

Pernis begint fel en geconcentreerd aan de wedstrijd en dringt HWD terug op eigen veld en heeft in de beginfase een aantal mogelijkheden en als in een aantal man meer situaties betere keuzes gemaakt zouden zijn had dit tot grote kansen kunnen leiden.

Pernis komt toch op voorsprong na een te zachte terugspeelbal door HWD komt de bal uiteindelijk voor de voeten van Bradley Herkenraad en die kan simpel de 1-0 binnenschuiven.
Een weelde gezien de voorgaande partijen en er zijn zoals gezegd mogelijkheden op meer.

Na het 1e kwartier komt HWD langzamerhand beter in de wedstrijd en neemt langzaam maar zeker de regie over, en krijgt een aantal kansen waar Marvin Iglesias een aantal keren goed redding brengt.

Vooral de linksbuiten van HWD is een constante dreiging voor Pernis en is ook betrokken bij de aanval waarbij hij in de zestien wordt neergelegd en er een strafschop volgt waaruit de op dat moment terechte 1-1 wordt binnengeschoten.

HWD blijft de bovenliggende partij en 2 minuten voor de rust breekt vanaf links weer een speler door die met 2 passeerbewegingen wel heel simpel door kan lopen in de zestien en de 1-2 langs Marvin schiet.

Iedereen denkt al aan de ruststand totdat in de laatste minuut Pernis een vrije trap krijgt die heel slecht wordt verwerkt door HWD en ineens staat Bradley Herkenraad alleen voor de keeper maar deze raakt de bal helaas volledig verkeerd en deze hobbelt naast.

Rust 1-2

Direct na de rust is de beste periode van Pernis , inmiddels zijn Collin Holkamp en Walter Bodegraven in het veld gekomen voor Niels vd Horst en Damian de Jong en we creëren nu een 3-tal 100% kansen in het 1e kwartier waarbij 1 keer Milan Goudzwaard zelfs de kruising raakt en het wachten is op dat moment op de gelijkmaker.

Deze valt helaas niet en bij de 1e gevaarlijke uitval valt uit het niets de 1-3 omdat we weer veel te makkelijk de spits de gelegenheid geven om door te dringen in de zestien, voor Marvin te komen en de 1-3 onder hem door te schuiven.

Hierna breekt er iets bij Pernis en krijgen we geen kansen meer en HWD , vertraagt het spel continu door kleine overtredingen en het aanwenden van blessures.

In de 2e helft valt later Brett den Uijl nog in voor Wessel Eldering

De wedstrijd gaat hierna als een nachtkaars uit en eindigt toch wel in een verdiende maar teleurstellende nederlaag 1-3

Complimenten gaan naar de beste man van het veld scheidsrechter Tim van Diest

Capture.PNG