Verslag VV Pernis 1 - Hermes DVS 1

3195GM
PERNIS ROTTERDAM
tel. 010-2361861

Opstelling: Marvin Nooteboom; ; Brett den Uijl; Wessel Eldering; Nick de Bruin; Milan Goudzwaard; Niels van der Horst; ; Bradley Herkenraad; Sem Solbrig; Makavellie Rodriguez; Zidane Lo Kioeng Shioe; Devin van Mastrigt;

Wissels: Walter van Bodegraven ;Joey van der Zouwen ;Riskel Lo Kioeng Shioe ; Beau Peelen ; Delano Vermeer en Damian Schenk

Balsponsor: KRAMER GROEP

Na het behaalde punt afgelopen week tegen AGE-GGK in een van beide kanten slechte wedstrijd vandaag koploper Hermes DVS op bezoek in Pernis.

Met veel spelers op de bank die we in voorgaande wedstrijden in dit seizoen nog niet op de lijst gehad hebben. Dit vanwege de afwezigheid van diverse spelers die naar het carnaval zijn vertrokken. Veel dank aan hun vervangers.

Al in de 8e minuut verzuimt Pernis de voorzet van Hermes eruit te halen en de vrijgelaten linksbuiten kan vrij uithalen voor de 0-1.
Het gaat voor Pernis een hele lastige middag worden. Zeker als een minuut later uit een corner wordt binnen gekopt en de 2-0 stand op het bord verschijnt.

Na 14 minuten het eerste schot op doel door Pernis welke door de keeper uit de hoek wordt geplukt.

Na een gele kaart wegens een reactie op een (onterechte ) overtreding voor Zidane Lo Kioeng Shioe krijgt hij direct erna een tweede gele wegens het herhaaldelijk protesteren bij de scheidsrechter. Een oliedomme reactie en het benadelen van zijn eigen team. Opvallend detail is dat Zidane Lo Kioeng Shioe reeds vaker een rode kaart heeft ontvangen van deze scheidsrechter.

Binnen het half uur een levensgrote kans voor Hermes waarbij Marvin Nootenboom bekwaam redt.
Pernis probeert ondanks het ondertal toch tot aanvallen te komen maar Hermes geeft erg weinig weg.
We gaan rusten met een 0-2 stand.

Geen wijzigingen bij aanvang van de tweede helft bij Pernis. Opdracht voor nu is schade beperken en geen onnodige kaarten pakken.

Hermes hanteert nadat zij met een man meer zijn veelal de lange bal waarbij zij regelmatig maar meestal zonder echt gevaar voor Marvin Nootenboom opduiken.
Negen minuten na rust komt Pernis terug tot 1-2 dankzij een doelpunt van Devin van Mastrigt.  Er gloort weer hoop in Pernis.

De warrig fluitende scheidsrechter Boer ziet vanaf zijn positie op het middenveld heel andere zaken dan menigeen en deelt daarbij vreemde gele kaarten uit aan beide kanten.
Ook het spelniveau zakt weg.

Als Hermes dan ook net als in de eerste helft binnen twee minuten twee keer scoort is er dan ook geen redden meer aan. 1-4 na 70 minuten.
Slecht 3 minuten voor tijd valt nog de 1-5 en valt de uitslag toch nog hoog uit.
Na precies 90 minuten klinkt het eindsignaal.
Volgende week weer een nieuwe mogelijkheid om punten te scoren bij Blijdorp.

Wissels Pernis:

Riskel Lo Kioeng Shioe voor Makavellie Rodrigues
Walter van Bodegraven ( competitie debuut ) voor Wessel Eldering
Joey van der Zouwen voor Niels van der Horst

Vermeldenswaardig feit is dat Beau Peelen op 16 jarige leeftijd zijn debuut maakt in het eerste en hij vervangt Milan Goudzwaard. Hierbij van onze kant hartelijk  gefeliciteerd Beau met deze mijlpaal. Leuk en bijzonder om te vermelden is dat op 6-10-2018 broer Guido Peelen ook op 16 jarige leeftijd zijn debuut maakte voor vv Pernis.

Martin van de Ven heeft een videoverslag van deze wedstijd gemaakt:

Schermafbeelding_2022-02-27_092451.png