Verslag Rotterdam United 1 - VV Pernis 1

3022EZ
ROTTERDAM
tel. 010-4774942

Opstelling: Marvin Nooteboom; Vincent van der Horst; Brett den Uijl; Wessel Eldering; Nick de Bruin; Milan Goudzwaard; Collin Holkamp; Iskander Ketting; Damian de Jong; Bradley Herkenraad;; Tristan van Dijk;

Wissels: Marvin Fernandez; Makavelli Rodriguez; Joey van der Zouwen en Zidane Lo Kioeng Shioe

Na het debacle van verleden week tegen VOB hebben we wat goed te maken. De wedstrijd van vandaag tegen Rotterdam United is waarschijnlijk ook de laatste competitiewedstrijd van dit jaar gezien de opgelegde maatregelen waardoor er niet meer getraind mag worden en daardoor ook geen wedstrijden meer kunnen plaatsvinden.

Na een rustig begin denkt scheidsrechter Fokker zijn naam eer aan te moeten doen door zijn assistent Raymond Hoornweg, de vervanger van de geblesseerde Roel van der Horst ,en dank hiervoor Raymond, zijn vlagsignaal van veraf, rand middencirkel, compleet te negeren en een doelpunt toe te kennen vanuit buitenspelpositie. Hele slechte beslissing en 1-0 na slechts 5 minuten.

Na appelleren door Pernis geeft de zeer matige scheidsrechter een vrije trap op 20 meter van het doel van Rotterdam United. Vincent van der Horst neemt de verantwoordelijkheid en schiet via de muur in de linkerbenedenhoek. 1-1 en 25 minuten gespeeld.

Het vervolg van de eerste helft is twee gelijkwaardige elftallen waarbij Pernis kracht ontbeert en het zichzelf te moeilijk maakt door de tegenstander pas in de laatste linie op te vangen.
We gaan rusten met 1-1.

We starten ongewijzigd en na slechts 5 minuten wordt er gewisseld

Collin Holkamp door Makavelli Rodriquez
Tristan van Dijk door Zidane Lo Kioeng Shioe

Direct hierna volgt een aanval van Pernis en het is Wessel Eldering die schiet en de 1-2 aantekent.
Met nog 15 minuten te gaan komt Joey vd Zouwen nog voor Iskander Ketting
Door het niet ingrijpen door Pernis wordt Rotterdam United de gelegenheid geboden, weer vanaf de zijkant, de voorzet te geven en vrij in te koppen. 2-2 en nog tien minuten te gaan.
We laten de punten in Rotterdam doordat we wederom vanaf de zijkant niet de voorzet eruit halen.

Een repeterend verhaal helaas waarbij we door veel korter op de man te zitten de voorzetten moeten verhinderen maar ook daarna voor de goal zal er in dit soort situaties veel slimmer het duel aangegaan dienen te worden want 3 kopgoals uit voorzetten van de zijkant is natuurlijk veel te veel.

Zeer waarschijnlijk zijn we gedwongen de rest van het kalenderjaar thuis te blijven.
Wij, de schrijvers van de verslagen wensen u daarom nu al fijne kerstdagen en gezond en sportief 2022.

Johan en Marcel

Auteur: Marcel Kommerkamp