Verslag SVV 1 - VV Pernis 1

3118JJ
SCHIEDAM
tel. 010-4706678

Opstelling: Marvin Nootenboom; Mike Gijzen; Brett den Uijl ; Nick de Bruin; Bradley Herkenraad; Vincent van der Horst;  Devin van Mastrigt ; Makavelli Rodrigues : Milan Goudzwaard;  Zidane Lo Kioeng Shioe; Wessel Eldering

Wissels: Collin Holkamp ;  Erik Hout ;  Nico Waltmans; Ryan Speksnijder; Bram Koster; Mitchell Speksnijder

Vandaag de eerste van drie 6-punten wedstrijden tegen directe concurrent voor degradatie SVV……… door het terugtrekken van HWD uit de competitie hebben we toch ineens weer alles in eigen hand op het ontlopen van degradatie hoe moeilijk dit ook nog zal blijven.

Mede gezien de wedstrijd van afgelopen dinsdag tegen Rotterdam United geeft dit toch weer wat meer vertrouwen op een goed resultaat vandaag.

De harde kern van vaste supporters gaan er dus eens goed voor zitten en verwachten natuurlijk minimaal een tot op het bot gemotiveerd Pernis wat gaat voor zijn laatste kans.

Helaas moeten we vanaf minuut 1 constateren dat er geen sprake is van een over mijn lijk mentaliteit en dat ,met alle respect, het “Camping “elftal van SVV wel heel makkelijk op de been blijft en alle belangrijke duels in hun voordeel beslechten. We zien geen elftal op het veld staan waar van afstraalt dat dit er gevochten wordt voor de laatste kans .

Ook voetballend kiezen we keer op keer voor de lange bal waar onze spitsen iedere keer de duels met de verdedigers van SVV verliezen en de bal weer net zo hard terugkomt. Zo komen we voetballend maar niet in de wedstrijd en kunnen we ook geen kansen  afdwingen.

SVV is niet veel beter maar komt wel tot een aantal mogelijkheden zonder dat daarbij sprake is van veel echte dreiging.

Na een half uur valt geheel in lijn van de wedstrijd maar toch ook eigenlijk uit het niets de 1-0.

De volledige verdediging mag zich deze 1-0 aantrekken want eerst verliezen we aan de zijkant een aantal duels waarna er een dwarrel voorzet die heel lang onderweg is en vervolgens door iedereen wordt gemist/ verkeerd wordt ingeschat waarna de kleinste man op het veld op bijna op de doellijn ??? de 1-0 mag inkoppen.

Hierna gebeurd er praktisch niets meer tot aan de rust en zijn we niet in staat om een soort van vuist te maken richting de goal van SVV.
Ruststand derhalve 1-0 en toch de kans om na rust uit een ander vaatje te tappen.
In de rust volgen een aantal wissels om trachten de bakens te verzetten en komen Ryan, Erik en Collin in het veld voor Wessel, Milan en Mike.
Na de rust wordt helaas het spelbeeld niet anders , het wordt eerder nog veel rommeliger en dat is in het voordeel van SVV en die worden steeds meer de bovenliggende partij.
Ook Bram en Nico komen nog in het veld voor Zidane en Brett.
SVV scoort nog de 2-0 en de 3-0 is de terechte eindstand en de wedstrijd ( en het seizoen ….) gaan als een nachtkaars uit………
Verliezen hoort bij de sport en kan altijd maar een gebrek aan inzet en mentaliteit en dan nog wel in een mogelijk alles beslissende  6-punten wedstrijd ………….
Als na afloop blijkt dat concurrent EB ook verloren heeft blijft er nog steeds een minimale kans maar zolang die er is moeten we daar altijd voor blijven gaan en volgende week in ieder geval laten zien dat vandaag eenmalig was.

Volgende week zaterdag: thuis tegen Blijdorp.

FSuxz2yX0AEuoMy.jpg
Bron foto: Twitter https://www.waterwegsport.nl/svv-pakt-laatste-strohalm-door-winst-op-pernis/