Verslag VV Pernis 1 - De Egelantier Boys 1

3195GM
PERNIS ROTTERDAM
tel. 010-2361861

Na een zwaar bevochten overwinning op SVV en een terechte nederlaag bij PPSC vandaag al weer de 2e thuiswedstrijd tegen E.B. op een weer gezellig gevuld Sportpark Pernis. We spelen vandaag met de wedstrijdbal gesponsord door Gebr de Jongh.

Knipsel.PNG

In tegenstelling tot de wedstrijd van vorige week schieten wij nu uit de startblokken en dit resulteert in de 2e minuut al in een 1-0 voorsprong waarbij  een goede passeer actie van Judemar Mariana aan de rechterkant gevolgd door een harde lage voorzet die door Makavelli Rodriquez keihard tegen de touwen wordt gejaagd 1-0.

Een lekkere start en de toeschouwers gaan er eens lekker voor zitten en we worden de eerste 20 minuten getrakteerd op het beste wat de vv Pernis dit seizoen heeft  laten zien en na een paar goede aanvallen valt in de 12e minuut dan ook de op dat moment verdiende 2-0. Een door het centrum opgezette aanval wordt door Makavelli Rodriquez aan de linkerkant verlengd op Iskander Ketting , de rechtsback van E.B. is te laat en legt Iskander Ketting neer binnen de zestien , iedereen verwacht een rode kaart en penalty maar Judemar Mariana is goed overgekomen van de rechterkant pikt de bal op en omspeelt de keeper en schuift de bal in het lege doel 2-0.

Ook hierna een goed spelend Pernis met nog een aantal mogelijkheden maar hierna zakt de ploeg ver terug en geeft E.B. de mogelijkheid om terug in de wedstrijd te komen. E.B. heeft de beschikking over 2 goede buitenspelers die steeds vaker dreigend door komen en Pernis gaat veel te veel mee in de steeds meer fysiek wordende strijd en net voor rust valt de 2-1 door E.B wat tevens de ruststand is.

Na de rust heeft Pernis het de eerste 10 minuten nog steeds lastig met E.B. en voorkomt Marvin Nootenboom met een aantal goede en tijdige ingrepen dat EB echt gevaarlijk kan worden.

Na 10 minuten neemt Pernis weer langzaam de touwtjes in handen en krijgen we weer een aantal grote kansen met de grootste voor Judemar Mariana die uit een vrije trap van Mikey Witte de bal voor zijn voeten gestompt krijgt door de keeper van E.B. maar hij verzuimt de wedstrijd in het slot te gooien door de bal helaas volledig verkeerd te raken en deze naast gaat.

Ja, en daar is tie weer he onze oude voetbalwet , maak je de kansen niet af dan valt die wel aan de andere kant en zo gebeurt halverwege de 2e helft dat na een foutenfestival in onze verdediging de spits van E.B de 2-2 binnen schiet.

Er wordt in de 2e helft gewisseld Zidane Lo Kioeng Shioe komt in het veld voor Tristan van Dijk en voor Makavelli Rodriquez komt Collin Holkamp en later vervangt Niels vd Horst  Devin  van Mastrigt.

De wedstrijd wordt naarmate de wedstrijd vordert steeds slordiger en E.B. krijgt fysiek weer de overhand zonder tot veel kansen te komen en ook Marvin Nootenboom treedt een aantal keren kordaat op. Pernis komt echter zelf steeds minder vaak dreigend  in de buurt van de goal van E.B.

Dan ca 5 minuten voor tijd trekt  Judemar Mariana van rechts naar binnen en word op de rand van de zestien neergelegd en we krijgen dus een vrije trap net buiten de zestien meter. Mikey Witte neemt de verantwoording op zich en laat even later een groot gejuich op het Sportpark klinken als hij de bal schitterend in de kruising krult 3-2.

Nu nog een paar minuten billenknijpen en dan de overwinning met een biertje vieren.

In de laatste minuut ontstaat er een opstootje waarbij er 2 spelers van E.B. rood krijgen en het meest trieste is dat Collin Holkamp, die al sussend de spelers uit elkaar tracht te halen, zelf geveld wordt door een volle vuistslag in zijn gezicht van een speler van EB die daarvoor dus ook een rode kaart ontvangt. In het ziekenhuis krijgt Collin te horen dat zijn neus gebroken is en er 2 tanden zijn afgebroken, wat een volledig zinloos geweld.

Dhr. Kleinjan laat het spel hervatten en fluit na 20 seconden voor het op deze manier zeer onbevredigende einde van de wedstrijd.

Opstelling: Marvin Nootenboom; Bradley Herkenraad, Brett den Uijl, Mikey Witte; Vincent vd Horst; Nick de Bruin; Tristan van Dijk; Devin van Mastrigt; Iskander Ketting, Makavelli Rodriques, Judemar Mariana

Wissels;  Niels van der Horst , Marvin Fernandez-Iglesias; Joey vd Zouwen, Sem Solbrig Zidane Lo-Kioeng-Shioe; Collin Holkamp; Milan Goudzwaard

Volgende week kampioenskandidaat Victoria 04 uit een mooie testcase .

Auteur: Johan Molendijk