Verslag VV Pernis 1 - Victoria'04 1

3195GM
PERNIS ROTTERDAM
tel. 010-2361861

Opstelling: Marvin Fernandez Iglesias; Melvin van Eijk; Brett den Uijl; Nick de Bruin; Bradley Herkenraad; Mikey Witte ; Vincent van der Horst; ; Devin van Mastrigt; Makavelli Rodrigues: Milan Goudzwaard; Mike Gijzen

Wissels: Collin Holkamp; Wessel Eldering en Delano Vermeer en Giovanni Soukotta

Met vandaag tegen de ploeg met de minste verliespunten wacht de onzen weer een grote uitdaging. Het wordt met de week spannender en we moeten er alles aan doen om in de vierde klasse te blijven meedoen volgende seizoen. Een “Hell of a job”.

Deze wedstrijd is de bal geschonken door onze hoofdsponsor:
Van der Pols

Het eerste gevaar komt van Victoria met een kopbal onderkant lat en kort hierna claimt Victoria een strafschop maar scheidsrechter Hill negeert dit terecht.

Ook de claim aan de andere kant van Pernis negeert hij van grote afstand opzichtig.
Pernis is gedwongen zich voornamelijk bezig te houden met verdedigen en komt slechts sporadisch bij de keeper van Victoria zonder daar gevaar te stichten.

De grootste kans de eerste helft voor Victoria is een voorzet vanaf rechts die bij de tweede paal hopeloos, gelukkig, voorbij het Pernisser doel gaat. Vervolgens nog een vlammend schot van Victoria door Marvin prima verwerkt tot hoekschop wat resulteert in 0-0 ruststand.

De tweede helft gaan we zonder wisselingen beginnen. Pernis zet een stevig blok neer verdedigend en tracht zo snel mogelijk hun spitsen te bereiken.
Snel balverlies bij het uitverdedigen door Milan leid de 0-1 in. Geheel onnodig en dwingt Pernis meer op zoek te gaan naar een gelijkmaker.

Hiermee raakt de achterste lijn meer open en Victoria profiteert al snel van deze ruimte en komt uit een vlot lopende aanval op 0-2 na 57 minuten spelen.

Kort hierna komt Giovanni Soukotta voor Mike Gijzen in het veld.
Pernis probeert het tij nog te keren maar oogt daarin vrij krachteloos en komt niet tot kansen.

Na een paar vervelende overtredingen op Brett moet ook hij gewisseld worden en voor hem komt Collin.

Scheidsrechter Hill, die dacht dat hij was aangesteld om een risicowedstrijd te leiden, heeft een gemakkelijke middag. Zijn bewegingen komen dan ook niet verder dan over een strook van 40 meter van het veld.

De schaarse pogingen die Pernis doet in aanvallend opzicht zijn krachteloos.
Vijf minuten voor het einde van de reguliere speeltijd krijgt Pernis een directe vrije trap welke door Vincent rakelings over geschoten wordt.
Victoria komt ook nog op 0-3 na een snelle counter in de voorlaatste minuut. Hiermee sluiten we deze wedstrijd dan ook af.

De wedstrijd van a.s. zaterdag 7 mei tegen HWD is door de KNVB weer van het programma gehaald dus a.s. zaterdag geen competitievoetbal.

De eerst komende wedstrijd wederom op een dinsdagavond, niet komende dinsdag maar op 10 mei om 20.00 uur thuis tegen Rotterdam United