Wedstrijdverslag PPSC 1 - VV Pernis 1

3121KK
SCHIEDAM
tel. 010-4707484

Opstelling: Marvin Nooteboom; Sem Solbrig; Bradley Herkenraad; Brett den Uijl; Nick de Bruin; Wessel Eldering; Tristan van Dijk; Makavellie Rodrigues; Judemar Mariana; Iskander Ketting; Mikey Witte;

Wissels:
Marvin Fernandez Iglesias, Vincent van der Horst, Collin Holkamp en Devin van Mastrigt.

Na een mooie start van de competitie tegen S.V.V. wederom een tegenstander uit het Schiedamse. Voor Pernis ook een onbekende ploeg zoals we er nog veel zullen tegenkomen.
Een grote uitdaging dus voor onze jeugdige selectie, die volop in opbouw is.

Vandaag moeten we het doen zonder de afwezigen dan wel geblesseerden te weten Milan Goudzwaard, Zidane Lo Kioeng Shioe, Joey van der Zouwen, Mike Gijzen en Niels vd Horst.

De omstandigheden zijn in tegenstelling tot verleden week een stuk onaangenamer maar ook dat hoort erbij. En toch weer veel toeschouwers die de moeite hebben genomen de ploeg te ondersteunen.

Al in de eerste minuut is er een kleine kans voor Pernis maar in de tegenaanval rijgen de kansen zich aaneen voor PPSC. Pernis heeft moeite de bal in de ploeg te houden. Na een vrije kop kans voor het doel van Pernis volgt direct hierna aan de overzijde na een voorzet van Iskander Ketting een kopbal van Makavellie Rodriquez welke ook het doel mist.
PPSC krijgt vrij veel de mogelijkheid om de vrije man te vinden. Hierdoor moet Marvin Nootenboom vaak handelend optreden en voorkomt daardoor lange tijd de 1-0. In de 19e minuut wordt een schot van richting veranderd en is Marvin Nootenboom niet bij machte hem te keren. Op dat moment, gezien het spelbeeld, niet onterecht.
Zes minuten later komt Pernis met de schrik vrij nadat PPSC in vrije positie vanaf 5 meter van het doel over schiet.
Pernis heeft het lastig de bal bij een medespelers te krijgen en is in de aannames vaak te laat en te onzorgvuldig en lijdt daardoor veel balverlies. Omdat PPSC weinig doet met de hun geboden kansen blijft het 1-0. Daarnaast blijkt gelukkig Marvin Nootenboom regelmatig een sta in de weg.
Wel heeft Marvin Nootenboom moeite met een vrije trap vanaf 30 meter waarbij hij twee keer moet handelen. Met enig fortuin houden we het bij 1-0 bij rust.

De tweede helft is Pernis ongewijzigd begonnen, na 5 minuten moet Wessel Eldering geblesseerd het veld verlaten. In zijn plaats komt Vincent van der Horst.

Vandaag is PPSC de bovenliggende partij en zal Pernis alles mee moeten hebben om nog een punt binnen te halen. Maar helaas, in de 54e minuut valt de 2-0 en dat is ook zeker de verhouding. PPSC is een stap verder in hun ontwikkeling en dat laat zich zien op het veld.
Wel is een compliment op zijn plaats voor de strijdlust.

Tweede wissel voor Pernis in de 67e minuut komt Devin van Mastrigt voor Mikey Witte die al enigszins geblesseerd aan de wedstrijd was begonnen.

Een enorme kans volgt voor Iskander Ketting na een verkeerde uittrap van de keeper maar die heeft net te veel tijd nodig om doeltreffend te zijn. De keeper van PPSC krijgt de tijd om redding te brengen.

Bij het naderen van het einde van de wedstrijd lukt het Pernis steeds beter om kansen te creëren eerst door Collin Holkamp (die ingevallen is voor Tristan van Dijk) en kort daarna een goede kopbal van Iskander Ketting die maar net gered kan worden door de keeper van PPSC en ook wordt PPSC steeds slordiger. Tien minuten voor het einde een vrije schop voor Pernis die door Vincent vd Horst in de linker benedenhoek wordt geschoten, maar de keeper pareerde.

Ondanks de inzet helaas geen positief resultaat maar wel tot het einde geknokt.

Ook een compliment voor scheidsrechter van der Bend die de wedstrijd goed aanvoelt en het aantal kaarten beperkt weet te houden tot 1.

Conclusie voor vandaag is dat PPSC iets verder is dan het jeugdige team van trainer Munoz maar dat er zeker hoop is voor de toekomst.

Volgende week thuis tegen Egelantier Boys.

Auteur: Marcel Kommerkamp