Verslag VV Pernis 1 - Excelsior'20 1

3195GM
PERNIS ROTTERDAM
tel. 010-4166701

Vandaag alweer de 3e thuiswedstrijd van het seizoen met als tegenstander Excelsior 20

Onder het toeziend oog van weer vele  Pernisser supporters en vandaag met de wedstrijdbal gesponsord door Greenport Rotterdam.

20211023_141354.jpg
Vandaag starten we met de volgende basis

Opstelling: Marvin Nootenboom; Sem Solbrig, Brett den Uijl, Vincent vd Horst; Zidane Lo-Kioeng-Shioe; Mikey Witte; Nick de Bruin; Tristan van Dijk; Iskander Ketting, Milan Goudzwaard; Joey vd Zouwen

Wissels;   Niels van der Horst ;  Makavelli Rodriques,  Bradley Herkenraad; Mitchel Speksnijder; Devin van Mastrigt

Op het eerste oog zou dit qua stand op de ranglijst een tegenstander moeten zijn waar een goed resultaat tegen mogelijk moet zijn . Excelsior 20 is zelf echter ook teleurgesteld over de competitiestart want overgekomen vanuit de Zondag 2e klasse willen ze z.s.m. ook op de zaterdag een niveau hoger acteren

In de 1e helft zien we dan ook een geroutineerd Exc 20 die gemakkelijker voetballen en de bal geduldig rond laten gaan en veel in balbezit zijn. Pernis verdedigt echter goed en fel en Exc 20 is wel dreigend maar komt niet tot veel uitgespeelde kansen.
De sterke spits is wel een goed aanspeelpunt en blijft wel dreigend waarbij centraal bij ons Mikey Witte en Brett den Uijl iedere keer het duel moeten uitvechten het hem. Als er toch een mogelijkheid ontstaat is Marvin Nootenboom die dit op solide wijze oplost.

Exc 20 heeft t.o.v. Pernis veel meer lengte en fysieke kracht en probeert ook op die wijze via hoge voorzetten tot resultaat te komen, echter is Marvin Nootenboom gedurende de gehele wedstrijd sterk in de lucht en stompt heel veel ballen secuur weg.

Pernis heeft moeite om het spel via het middenveld te verplaatsen , staat veel onder druk en kiest daarom steeds vaker voor de lange bal op onze snelle spitsen, die echter ook veel moeite hebben om de geroutineerde maar trage verdediging uit te spelen.

Na een kwartier krijgt de goed spelende  Mikey Witte de kans om uit een corner te scoren maar die wordt miraculeus uit de goal van Exc 20 gewerkt. Direct daarna stuurt Mikey Witte  Joey vd Zouwen in de diepte die langs de keeper glipt maar daarna vanuit een moeilijke hoek helaas slechts tegen de lat schiet. Even later krijgt Iskander Ketting ook nog een schietkans maar die gaat ver naast.

De wedstrijd gaat nu steeds meer gelijk op met de beter voetballende ploeg Exc 20 die een grote kans krijgen na goed afleggen door de spits en ook 2 schoten van de spits van de rand zestien maar deze worden allemaal geconcentreerd  verwerkt door Marvin Nootenboom.

Uit nu een kort genomen corner draait Mikey Witte weg bij zijn tegenstander die hem neerlegt in de zestien ,dus strafschop . Mikey Witte gaat zelf achter de bal staan en schiet beheerst de 1-0. binnen, wat tevens de ruststand is.

Zoals wel meer gebeurd is dit seizoen komen we slap en ongeconcentreerd uit de kleedkamer vandaan  en voordat de meeste toeschouwers weer plaats genomen hebben kopt Exc 20 uit een voorzet van de rechterkant de 1-1 tegen de touwen.

Een flinke domper en Pernis heeft zeker een kwartier nodig om hiervan te herstellen en laat nu wel heel veel de bal aan de tegenstander. Heel veel hoge voorzetten en corners volgen waarbij Marvin Nootenboom zoals eerder gezegd steeds de heerser is in zijn doelgebied en weer komt Exc 20 naast een vrije trap op de rand zestien die schitterend gepakt wordt door Marvin Nootenboom niet tot echte uitgespeelde kansen.

Pernis zoekt nog vaker als in de 1e helft de lange bal in de diepte op Zidane Lo-Kioeng-Shioe en Joey vd Zouwen . Joey vd Zouwen raakt helaas geblesseerd in een van die sprints aan zijn hamstring en wordt vervangen door Makavelli Rodriquez.

Het spelbeeld veranderd niet en wordt over en weer steeds slordiger met Exc 20 met meer balbezit met wat mogelijkheden maar zonder echt hele grote uitgespeelde kansen. Het laatste kwartier komt Pernis wel weer wat beter in de wedstrijd en komt de bal uit een verdwaalde voorzet van Iskander Ketting bovenop de lat.

En even daarna wordt Iskander Ketting in de diepte gestuurd maar wordt teveel naar buiten gedrongen om goed uit kunnen halen.
Exc 20 krijgt de laatste grote kans als de rechtsbuiten Vincent vd Horst uitkapt maar daarna het overzicht kwijt is en slecht afrond.

Al met al een goed punt voor Pernis en een weer teleurgesteld Exc 20 dat veel balbezit had en veel dreiging maar hier wel te weinig echte kansen uit creeert.

In de 2e helft wordt er door Pernis als volgt gewisseld : Niels vd Horst voor Sem Solbrig, Bradley Herkenraad voor de geblesseerd geraakte Mikey Witte en Devin van Mastrigt voor Tristan van Dijk

Volgende week geen competitieprogramma voor vv Pernis omdat GLZ niet meer meedoet.

Auteur: Johan Molendijk