Verslag VV Pernis 1 - Blijdorp 1

3195GM
PERNIS ROTTERDAM
tel. 010-2361861

Marvin Nootenboom; Melvin van Eijk; Brett den Uijl; Nick de Bruin; Bradley Herkenraad; Vincent van der Horst; ; Devin van Mastrigt; Makavelli Rodrigues: Milan Goudzwaard; Mike Gijzen; Zidane Lo Kioeng Shioe

Wissels: Wessel Eldering; Collin Holkamp; Giovanni Soukotta; Erik Hout; Bram Koster en Mitchell Speksnijder

De voorlaatste wedstrijd en daarnaast ook de laatste thuiswedstrijd van dit teleurstellende seizoen.
Slechts een paar overwinningen in het begin van deze competitieronde en een paar gelijke spelen bij de doordeweekse wedstrijden.
Veel afwezigen gedurende langere periodes, het hele Corona verhaal en daarnaast het gebrek aan geloof in eigen kunnen. Teveel factoren die ons brengen naar de plaats waar we staan.

Zijn er dag helemaal geen positieve dingen te noemen? Tuurlijk wel want zonder alle hulp van sponsoren is het niet mogelijk om te doen wat nodig is om selectie- en recreatief bezig te zijn op amateurbasis.

Wij, v.v. Pernis, bedanken :

van der Pols (hoofdsponsor)
de Jonge Next Gen Connectors en Les Cites (presentatiekleding)
A. Barendregt takel- en bergingsbedrijf (tassen)

en alle balsponsoren:

Greenport Rotterdam BV
Gebr. de Jongh transport
Ketting financieel advies
Karwei Hoogvliet
Grando Keukens
Kramer groep
Apotheek Pernis
Licht. Nl

Daarnaast is er nog een bijzonder feit wat bij weinig verenigingen voorkomt, Cees den Ouden is 12 juni a.s. 40 jaar verzorger in Pernis. Ooit begonnen bij DOTO, daarna bij Excelsior Pernis en ook na de fusie zeer betrokken gebleven tot op de dag van vandaag. Iets om trots op te zijn en waarvoor wij hem dankbaar zijn.

Dan de wedstrijd van vandaag. Blijdorp is onze tegenstander en zij zijn nog in de race voor een periode titel. Dit in tegenstelling tot Pernis dat mogelijk twee keer moet winnen en dan nog een week in de wachtkamer moet zitten daar zij de laatste speelronde vrij zijn van competitieverplichtingen.

Geheel tegen de verhouding in komt Pernis in de eerste helft op 1-0 door een doelpunt van Makavelli uit aangeven door Vincent. Waarbij wel gezegd moet worden dat Blijdorp ondanks een veldoverwicht geen noemenswaardige kans heeft gehad.

Scheidsrechter Pang speelt wel een kwalijke rol in het eerste gedeelte door Pernis twee keer te belonen met een gele kaart en bij zwaardere overtredingen van de kant van Blijdorp te volstaan met het geven van een vrije trap. Bij deze eenzijdigheid past dan ook net voor rust een tweede geel voor Melvin van Eijk zodat we met z’n tienen verder moeten.

De vrije trap hierna wordt bekwaam door Marvin onder de lat vandaan getikt.
Rust 1-0.

Ongewijzigd gaan we de tweede helft in en na 65 minuten valt uit een hoekschop van Blijdorp de 1-1. Een kwartier voor tijd valt de 1-2 uit een onoverzichtelijke situatie.

Intussen is Erik ingevallen voor Brett en niet snel hierna scoort Blijdorp voor de derde keer. Het is voor Pernis met zijn tienen niet tegen te houden.

Verder heeft Bram de plaats ingenomen van Milan en komen vijf minuten voor tijd nog Giovanni en Collin voor Mike en Makavelli.

De scheidsrechter heeft nu zelfs dusdanig goede ogen dat vanaf de middencirkel hij de bal over de zijlijn ziet zonder dat zijn assistent vlagt. Een vandaag in ieder geval bijzondere en zeer inconsequente man.

In tegenstelling tot vorige week valt de ploeg dit keer weinig te verwijten, er is wel geknokt voor een beter resultaat. Het mag niet zo zijn.

Ook de 1-4 valt nog in de extra tijd.

Ondanks het verlies van vandaag en door het gelijkspel van Egelantier Boys en het verlies van SVV is het doek nog steeds niet gevallen.
Dan moet er in de uitwedstrijd volgende week zaterdag om 14:30 uur gewonnen worden van Egelantier Boys en zijn we daarna afhankelijk van de laatste wedstrijden een week later.

20220312_141230.jpg