Sportspullenbank

22 augustus 2022 18:45

Wist jij dat er op v.v. Pernis een inzamelpunt is voor de Sportspullenbank?

Sporten is zoveel meer dan dat uurtje bewegen op de vereniging. Het is meedoen met de samenleving, ergens bij horen, je fit en vrolijk voelen en natuurlijk fysiek in goede conditie blijven. Dat kan bij een vereniging, maar dat kan ook in de wijk, op het plein. Dan heb je wel sportspullen nodig. En daar zit nu net de uitdaging voor veel meer mensen dan we denken. En het gebrek aan sportspullen mag toch geen belemmering zijn om te kunnen sporten en dus om op deze manier mee te kunnen doen in de maatschappij? Bewegen en meedoen moet toch mogelijk zijn voor iedereen.

De Sportspullenbank Nederland zamelt tweedehandssportkleding en -materialen in en stelt deze beschikbaar aan mensen die te weinig geld hebben om zelf spullen te kopen. Door bestaande en beschikbare spullen op deze manier te hergebruiken dragen we bovendien bij aan een duurzame economie.

Heb jij voetbalschoenen, scheenbeschermers en/of sportkleding over? Breng het naar de vereniging, dan zorgen wij voor een nieuwe bestemming.

Voor meer informatie zie: