Corona update: Kantine dicht t/m 4 december 2021

18 november 2021 9:15

Nieuwe richtlijnen v.w.b. Sportverenigingen m.i.v. zaterdag 13-11-2021

Leden, vrijwilligers, toeschouwers, bezoekers

M.i.v. zaterdag 13/11 19:00 uur  zijn de nieuwe Corona richtlijnen v.w.b. sportverenigingen ingegaan.

In aanvulling op de maatregelen welke al op 6-11-2021 zijn ingegaan zijn er helaas -zoals jullie reeds uit de pers hebben kunnen vernemen- toch weer een aantal aanvullende “beperkende “regels bijgekomen.

Wat gelukkig blijft is dat alle amateurs, senioren en jeugdspelers kunnen blijven voetballen en trainen.

Als zeer complicerende en ons inziens onuitvoerbare maatregel is erbij gekomen dat er met onmiddellijke ingang geen toeschouwers, ouders en/of andere bezoekers meer welkom zijn om te kijken naar trainingen en wedstrijden maar dat wel de kantine/terras open zou mogen blijven met wel de eerder aangegeven verplichte handhavingsmaatregelen te weten:

QR code verplicht of negatieve PCR test / vaste zitplaatsen in de kantine en bij bestellen mondkapje verplicht.

Hierbij geldt als uitzondering personen die functioneel noodzakelijk zijn voor de wedstrijden  trainingen en de noodzakelijke organisatie : denk hierbij aan scheidsrechters, trainers , coaches , leiders vrijwilligers , bestuursleden en strikt noodzakelijke rij-ouders voor de jeugdspelers O<18.

Voor de sporters blijft wel de eerder ingevoerde belangrijke aanvullende regel van kracht, om gebruik te mogen maken van de kleedkamers, dient er door de sporters een geldig Corona Toegangsbewijs getoond te kunnen worden of een recente negatieve PCR test uitslag.

Het bestuur van VV Pernis heeft besloten op grond van de praktische problemen die we aan zien komen, om in ieder geval tot en met 4 december toch ook de kantine en het terras te sluiten.
De WC's blijven beperkt toegankelijk voor de jeugdspelers.

Jullie zullen begrijpen dat het voor het bestuur en de vrijwilligers praktisch onuitvoerbaar is om deze regels te controleren en te handhaven. Wij willen ook onze vrijwilligers niet verder belasten met de controle en handhaving hiervan.

De sluiting van de kantine zal dus van toepassing zijn op zowel de doordeweekse trainingsavonden zijn alsmede op de zaterdag.
De jeugdleden worden verzocht om zich doordeweeks voor de trainingen thuis om te kleden en na afloop thuis te douchen.

Op de dinsdag en donderdag avonden zullen de kleedkamers open zijn voor de senioren alleen om te verkleden en te douchen en om daarna z.s.m. de kleedkamers weer te verlaten maar ook hier wordt verzocht indien mogelijk (natuurlijk rekening houdend met afstand van huis naar de vv Pernis etc) zich thuis om te kleden en te douchen.

Op de zaterdagen zullen ook alleen de kleedkamers open zijn waarbij ook dan wel de voorkeur is indien mogelijk om je thuis om te kleden.
Een ieder zal ook zijn eigen verantwoordelijkheid moeten nemen dat alleen in het bezit van een geldige QR code er gebruik gemaakt mag worden van de kleedkamers.

Begeleiders en trainers mogen ten alle tijde zonder Corona Toegangsbewijs in de kleedkamer aanwezig zijn.
Dit geldt dus niet voor meerijdende ouders etc.

Wij als bestuur van VV Pernis beseffen dat deze maatregelen zeer vervelend voor ons allen zijn maar zien ons genoodzaakt om deze keuze te maken voor in ieder geval de komende 3 weken.

Wij vragen begrip voor de genomen maatregelen en hopen dat er na 4 december weer een andere situatie ontstaat.

Recapitulatie belangrijkste afspraken na nieuwe regelgeving:

• Kantine blijft gesloten met onmiddellijke ingang tot en met minimaal 4-12-2021
  • Kleedkamers zijn maandag en woensdag gesloten
  • Kleedkamers zijn dinsdag en donderdag open met verzoek indien mogelijk wel zoveel als mogelijk ook thuis te verkleden en te douchen
  • Kleedkamers zijn zaterdag open
  • Spelers > 18 jaar zijn volledig zelf verantwoordelijk ( ook voor de evt. consequenties ) om bij gebruik van de kleedkamers in het bezit te zijn van een geldige QR code of recente negatieve PCR Test
  • Geen toeschouwers toegestaan op complex op trainingsavonden en op zaterdagen

Het bestuur VV Pernis.