Update Corona Richtlijnen m.i.v. zaterdag 6-11-2021

5 november 2021 20:00

Leden, vrijwilligers, toeschouwers, bezoekers,

Met ingang van zaterdag 6/11 zullen de nieuwe Corona richtlijnen voor sportverenigingen ingaan.

Gelukkig is de regel om een QR code (c.q. het Corona Toegangsbewijs) te moeten tonen nog niet van toepassing wanneer je wilt sporten in de buitenlucht en toegang wil krijgen op de sportcomplexen.

Dit geldt dus ook voor alle toeschouwers.

Voor de sporters is er wel een belangrijke aanvullende regel bijgekomen.

Om gebruik te mogen maken van de kleedkamers dient er door de sporters wel een geldig Corona Toegangsbewijs getoond te worden.
Vanaf morgen is het dus wel mogelijk dat deze verantwoordelijkheid en regels door elke willekeurige vereniging zelf wordt bepaald .

Vooral het gebruik van de kleedkamers kan dan leiden tot weigeringen indien er geen QR code kan worden overlegd door diverse spelers.
Ga hier a.u.b. met zijn allen netjes mee om conform de regels die de ontvangende club handhaaft en maak hier geen problemen over want de betreffende vereniging volgt slechts de verplichte richtlijnen vanuit de overheid.

Dat zou dus in kunnen houden dat er buiten (of thuis) verkleed moet worden en dat men dus thuis moet douchen.
Dit geldt voor alle sporters vanaf 18 jaar en ouder , voor spelers onder de 18 jaar gelden deze regels niet.

Begeleiders en trainers mogen te allen tijde zonder Corona Toegangsbewijs in de kleedkamer aanwezig zijn . Dit geldt dus niet voor meerijdende ouders etc.

Wij als bestuur van de vv Pernis zijn ons nog aan het beraden hoe we exact met de ( verplichte ) nieuwe regels om moeten gaan , maar dat zal de komende tijd ook i.c.m. alle ervaringen van alle clubs waarschijnlijk steeds duidelijker worden.

Dus wij gaan er vanuit dat we in de eerste weken met zijn allen langzaam maar zeker moeten gaan wennen aan de aanvullende regels.

De kantine betreden met een Corona Toegangsbewijs was natuurlijk al bekend.

Vanaf zaterdag 6 november is het volgens de aanvullende regelgeving niet meer toegestaan de kantine ,WC's , kleedkamers, het  terras en de bestuurskamer te betreden zonder geldig Corona Toegangsbewijs.

De komende periode moeten we met zijn allen proberen om dit voor jezelf maar zeker ook voor de club en de vrijwilligers om deze regels op te volgen. Dit natuurlijk ook om het voor onze leden welke belast worden met de controles niet nog moeilijker te maken.

We rekenen op jullie.

Het bestuur VV Pernis.